torsdag 9 februari 2017

Status utdelningsportföljen februari 2017

3 snabba om portföljen:
  • Min utdelningsportfölj är under uppbyggnad eftersom jag nyligen bytte både bank och strategi.
  • YOC är nu 4,9% (portföljen startades för några månader sedan)
  • Fortfarande väntar minst 25% av mitt totala sparkapital på att investeras. 
Motorn i mitt sparande är utdelningsportföljen och det är också där jag vill fortsätta investera. Jag har de senaste månaderna fyllt på portföljen ungefär varje vecka, dels nya bolag samt fyllt på befintliga. 

Min utdelningsportfölj är alltså inte klar. Hela 25% av mitt totala sparkapital (eller eventuellt mer) finns på sparkonton och väntar på att bli investerat i portföljen.

Hur tänker du?    Vad skulle du investerat i? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar