fredag 17 februari 2017

Vad är en bra ränta på bolån?

Min ränta på mitt rörliga 3-mån bolån är 1,49%. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men jag vill prova att pressa ner det ytterligare några punkter. Jag har satt upp ett mål att försöka nå max 1,3% men vi får se om det går.

Min bankkontakt hörde av sig och berättade att det var dags att skriva om mitt bolån och det kändes som en bra signal att kolla med andra banker. Mina funderingar är:
  • Jag vill inte flytta mitt sparande eller lönekonto (detta kan påverka räntan mycket)
  • Jag vill ha rörligt lån
  • Jag vill nå ca 1,3%
Jag har kontakta några banker men funderar även på tjänsten mittbolån.se. Det är en tjänst som förhandlar med bankerna om ett bra bolån för min räkning. Vi får se hur jag lägger upp min strategi den närmaste tiden.

Vad har du för ränta på ditt bolån?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar