söndag 14 januari 2018

Pengar i all ära men hälsan betyder allt

Under en tid tillbaka så har sjukdomar drabbat min familj och nära anhöriga så jag har helt enkelt inte haft tid eller orkat jobba med bloggen på ungefär ett halvår. Nu försöker jag på nytt och jag hoppas det ska finnas lite mer tid i år.

Jag har efter bästa förmåga hållt liv i mitt Twitterkonto @AktieFamiljen under den här perioden. Jag gillar Twitter för att kunna lära av alla duktiga investerare som finns där och även peppa de som postar bra saker eller lyckas med sina sparmål.

Från ett investeringsperspektiv blev 2017 ok. Jag strukturerade om bland flera av mina portföljer och funderade en hel del på min framtida investeringsstrategi. Jag flyttade också investeringar till Avanza från en annan bank vilket kommer löna sig på sikt. Min största portfölj landade på +5% vilket kanske inte är så mycket att skryta med. Till det kommer utdelningar på totalt 62.000 kr så utifrån förutsättningarna är jag ändå nöjd.

Jag hoppas min familj kommer må bra 2018 och alla ni där ute också får ett bra 2018, både gällande hälsan och era investeringar.

Som sagt, pengar i all ära men hälsan betyder allt. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar