onsdag 11 januari 2017

Året 2016

För några år sedan sålde jag min firma och därefter följde några intensiva år som gjorde att jag inte kunde lägga så mycket tid på mina placeringar. Utvecklingen har varit bra till viss del men samtidigt har jag underpresterat på andra ställen. Den här portföljen är jag mycket nöjd med.




2016 var året då jag tänkte ta kommandot över mina placeringar och försöka få bättre kontinuerlig tillväxt med lägre risk. Jag ville också öka mitt engagemang för sparande och placeringar och ett sätt att göra det är att bli aktiv med den här bloggen samt på twitter.

Jag bytte bank under året efter att ha utvärderat 2 st nischbanker och jag kommer i en bloggserie beskriva mina erfarenheter med både storbank och nischbank.

Flytten gjorde att det blivit lite ostrukturerat bland mina portföljer eftersom några portföljer slagits ihop och någon ny kommit till men det ska jag reda ut under 2017. Det är därför svårt att följa historiken men det kommer lösa sig över tiden.

Jag har tidigare haft flera portföljer där någon ligger ungefär på index, någon under och någon över. På en av nischbankerna har jag en portfölj med fokus på värdeinvestering som jag är riktigt ordentligt nöjd med. Den landade på 41%.

Jag utvärderar nu vilken risknivå jag är villig att ta så eventuellt sänker jag risken lite vilket kan påverka avkastningen. Vi får se under 2017.


Varmt välkommen att följa mig på bloggen eller på Twitter, twitter.com/AktieFamiljen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar