fredag 6 januari 2017

Då är det äntligen dags för bloggen AktieFamiljen att starta upp. Mycket inspiration kommer från andra bloggare och mina egna erfarenheter kring placeringar, främst inom aktier och passiv inkomst.

Jag är i mitt i livet med en underbar sambo och 3 underbara barn. Jag har en passion för ekonomi, sparande och aktier där långsiktig trygghet är ett nyckelord. Mitt aktieintresse kom sent i livet och ibland funderar jag på hur mitt liv skulle sett ut om aktieintresset funnits med redan tidigt i livet. Jag är säker på att det skulle varit mycket positivt.

Bloggen AktieFamiljen fokuserar på:
  • Mina aktieportföljer där jag tänker vara transparent med investeringsbeslut.
  • Hur passiv inkomst ger mig och min sambo möjlighet att sluta jobba tidigare. Därav berörs även pensionsdelen som är en viktig bit men som många glömmer bort.
  • Hur man praktiskt får sina barn intresserade av sparande och aktier så de får samma goda förutsättningar.
Varmt välkommen att följa bloggen. Jag finns även på Twitter, twitter.com/AktieFamiljen


2 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggosfären!

    Roligt med ännu en blogg att följa, och det ska bli intressant att få ta del av din resa.

    Jag önskar dig ett stort lycka till!

    Mvh
    Framtida Frihet

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket. Jag har länge inspirerats av alla duktiga bloggare så detta är efterlängtat.

    SvaraRadera